maandag 6 april 2009

Sportief weekend

Wat de meeste mensen niet weten is dat Australie in de top 10 staat met de meeste mensen met "Obesity" oftewel dikke mensen. Maar ondanks dat was hier weinig van te merken dit weekend. Margaret River bruisde van de sportactiviteiten.
1 van de sportactiviteiten was de "Great Escapade 2009" een fietstocht van 567 kilometer door de zuidwest kust van Australie, wat begint en eindigt hier in Margaret River. 10 dagen fietsen. Ja, er zijn mensen die zo gek zijn om dit te doen!;)
Nou zijn fietsers eigenlijk de meest uncoole sporters ter wereld. Want wie heeft ooit die idiote pakjes bedacht, die ze dragen? Maar om even terug te komen tot de realiteit. Margaret River was het hele weekend bezaaid met fietsen en fietsers, maar dit was niet het enige.
Ook vond dit weekend de "Drug Aware Pro", een surfkampioenschap van wereldformaat met een prijzenpot van 145.000 australische dollars.
Surfers daar en tegen zijn juist de meeste coole mensen, door de kleding en de surfboards. Het was dit weekend dus een rare mengeling van sporters in Margaret River, maar ik moet zeggen erg gezellig.

Surferspoint
Nadat ik de hele week gewerkt had bij IGA kon ik vrijdag avond genieten van het weekend. Geen werk dit weekend en voordat ik vertrok uit IGA, vroeg Louise (1 van me collega's)nog:"Wat ga je doen vanavond?" Geen idee eigenlijk, dat is altijd weer een verassing. Wat bleek? Het was al gezellig toen ik aankwam bij het hostel, maar eerst even eten. Het was al 08.00 uur en had nog steeds niks gegeten. Nadat ik had gegeten had besloten we met z'n allen naar de Knights Inn te gaan. Een pub waar een feestje plaatsvondt ter ere van het surfkampioenschap, Drug Aware Pro. Er was zelfs een dj wat een grote uitzondering was in Margaret River aangezien het een klein dorpje was. Het was gezellig en erg leuk en kon weer eindelijk Nederlands praten sinds 2 maanden, want er was nu een nederlands meisje in ons hostel gekomen. Jippie. Engels is leuk maar soms heb je gewoon de behoefte om eens Nederlands te praten. De volgende morgen (zaterdag) besloten we naar het surfkampioenschap te gaan. Ik keek hier erg eigenlijk al een week naar uit. Helaas moest ik vrijdag werken, want anders was ik vrijdag gegaan. Vrijdag waren er namelijk de hoogste golven van wel 3 meter hoog, maar ik nam genoeg met zaterdag. Ik, Andrea en Flo gingen met de campervan richting het strand. Het was adembenemd om te zien hoe de surfers de golven trotseerden. Het was erg mooi weer en genoten van de relaxte sfeer en de omgeving. Rond een uur of 15.00 uur zijn we weer terug gegaan en genoten van de rest van de dag. Zondag had ik ook vrij maar helaas belde IGA of ik wilde werken en ja dat sloeg ik niet af en dat was het einde van een erg geslaagd weekend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten