dinsdag 14 april 2009

Zonnig Pasen

Ik spong uit me bed want ik realiseerde me dat ik vandaag niet hoefde te werken en dat ik vandaag ging surfen. Ik had deze week maar 1 dag vrij en dat wilde ik aan surfen gaan besteden. Alles is beter dan de hele dag hier een beetje rondhangen. Gisteren had ik Josh (de eigenaar van de surfschool) al gebeld, hoe het met de surfcondities zat. Dit zat wel goed, volgens Josh. Niet zo heel erg hoge golven maar dat maakte het voor een beginnend surfer ideaal.


Zo vrij als een surfer
Na het ontbijt vertrokken we rond 09.30 uur richting Rivermouth Beach. Om 10.00 uur trokken we onze wetsuits aan en liepen we met onze gehuurde surfboards richtig het strand. Helaas was het wel erg rustig, haast geen golven. Het leek wel de nederlandse kust. De paar golen die er dan ook waren wilde we dan ook te pakken krijgen en dat ging vaak gepaard met een aantal slokken zeewater die je binnenkrijgt. Maar ach, ik had het naar me zin en daar ging het om. Na 2 uur zijn we weer het water uitgegaan. Moe maar voldaan. En geen last van zeeziekte dit keer. Het was ook bijna onmogelijk met de paar golven, maar toch.....
De dag ging snel voorbij en de komende dagen was het alleen maar werken, werken en werken. Het was namelijk erg druk in de supermarkt in verband met Pasen maar ik had in ieder geval met mezelf afgesproken dat ik de 2e week van mei uit Margaret River zou vertrekken.
Dan kon ik eindelijk aan me grote roadtrip beginnen richting het noorden. Ik kijk hier erg naar uit en dat maakt het werk er toch een beetje draagelijker op.


Pasen
Goede vrijdag, zaterdag en zondag 1e paasdag heb ik alleen maar gewerkt. Dus veel bleef er van pasen niet over maar 2e paasdag was mijn pasen. Ik had een paasontbijt met een australisch tintje gemaakt. Dit bestond uit een glas jus 'd orange, geroosterd brood met nutella, 2 gekookte eieren en een hotcross bun (zie foto). Dit laatste was echt australisch. Nou, ja engels dan. Het was een soort krentebol met suiker. De beste manier om hem op te eten was hem te roosteren en te beleggen met boter. Heerlijk!
Na het ontbijt had ik de beachbus van het hostel besteld. 10 dollar heen en terug naar het strand. Het was weer tijd om te gaan surfen. Dit keer stond er echter een grote stroming. En ik ging dan ook meerdere malen kopje onder. Na een uurtje had ik het dan ook wel gezien. Het was haast onmogelijk om door de "white wash" heen te komen. Keer op keer werd ik weggeslagen door de golven maar ja aldoende leert men. Nog even gezwommen in de zee en rond een uur of 3 weer terug naar het hostel. "S-avonds was ik met nog een paar andere hostel bewoners uitgenodigd bij Owen om de film "Australia" te bekijken. Het was een erg mooie film ondanks dat het een overduidelijke hollywoodfilm was, maar een mooie afsluiting van Pasen in Australie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten