zaterdag 18 april 2009

Roadtrip kriebels

Elk weekend is het wel raak in Margaret River. De laatste paar weken zeker. Is het niet een fietstocht dan is het wel een surfkampioenschap en zelfs met Pasen werd er een grote barbecue gehouden voor het hele dorp. Ja, de aussies love their barbecue's.
Ook dit weekend werd er weer wat georganiseerd. Dit weekend was het tijd voor het:"Wine Region Festival". Dus tijd voor een barrelrace in de enige grote straat in Margaret River.

Wijn
In het hostel zitten sinds een paar weken een aantal canadese jongens en 1 daarvan is het echte wijnkenner. Niet een beetje....nee, heelveel! Begin je eenmaal over wijn dan kan hij er uren over praten. Hij heeft dan ook hier een baan weten te bemachtigen als wijnproever. En sinds gister kwam ik er dan ook achter dat Margaret River een van de beste wineries ter wereld heeft. En nee, dit is geen grapje. Ik heb een aantal lekkere wijnen hier geproefd. Dat is zeker waar maar als 1 van de beste ter wereld. wow! Behalve hele goede wijn hebben ze hier ook hele slechte wijn bekend onder de naam "Goon". Oftewel goedkope wijn uit een box wat vooral door backpackers gedronken wordt. Het is slecht en je krijgt er hoofdpijn van dus dan maar 10 dollar extra betalen voor die formidabele wijn.

Ik vermaak hier ondertussen nog steeds. De dagen bestaan vooral uit hard werken en in de ochtenden dat ik vrij ben, ga ik meestal met me surfmaatje Flo richting het strand om een poging te wagen om te gaan surfen. Voor 10 dollar (5 euro) kan ik een board en wetsuit huren.
Oke, ik ben er nog geen ster in maar ik vermaak me erg goed. Afentoe wel uitkijken voor de grote golven uiteraard en natuurlijk de haaien.
Maar langzaam ben ik aan het aftellen.



Roadtrip
Ondanks dat ik het hier erg naar me zin heb, is het ook weer tijd om verder te gaan. IGA is erg gezellig maar niet echt het werk wat ik elke dag zou willen doen. Zo ook vandaag. Ik liep slaperig de IGA binnen en liep de expeditie in. Ik werd wakker geschrokken door de 10 dode varkenslijken die in de expeditie hingen. Deze werden binnengebracht om even later naar de meatroom gebracht te worden. Een goede binnenkomer dus!


Maar ik heb besloten om 4 mei te vertrekken uit Margaret River zowel blij als verdrietig. Ik heb hier een ander nederlands meisje ontmoet. Marrielle uit Groningen. Zij had ongeveer dezelfde planning als ik en was genoodzaakt om wat langer te blijven in Margaret River doordat zij op de een of andere manier een ooginfectie had gekregen waardoor zij voor 2 weken niet kon reizen.

Voor haar wat minder, voor mij kwam dat beter uit. Althans, we besloten om de sprong te wagen en samen een roadtrip te plannen. In het begin wist ik niet of ik er wel goed aan deed om dit avontuur aan te gaan. Het was een aardig meisje maar ja je weet nooit hoe het gaat lopen en of het wel klikt. Het was niet zoals met Gwen. Die ik door dik en dun kende en wist dat we allebei dezelfde dingen wilden gaan doen. We konden in ieder geval een campervan gaan huren.
Dat is ook nog aardig wat uitzoekwerk met de vele campervan aanbieders hier in australie.
Het plan is als volgt: Ik vertrek samen met Marrielle 3 mei vanuit Margaret River naar Perth. Dinsdag gaat dan onze roadtrip beginnen richting het noorden. We gaan dan langszaam naar Exmouth en dan Broome en als eindbestemming Darwin.
Ik kijk er erg naar uit. Vooral de trip van Broome naar Darwin over de Gibb River Road per 4wd. Maar voor het zover is, nog even hard werken deze week...;(



View Larger Map

Geen opmerkingen:

Een reactie posten