maandag 18 mei 2009

York 05 mei

Na een tijdje radiostilte oftewel webstilte ben ik er weer een tijdje, zodra de reisplannen het toelaten en er internetverbinding is. Toch ook wel erg belangerijk. Momenteel zit ik Monkey Mia, vrijwilligerswerk met dolfijnen toch wel een beetje een droom die waarheid komt. Dit geeft me mooi gelegenheid om een aantal blogjes te fabriceren. Foto's zijn echter niet mogelijk en spelfouten kunnen ook voorkomen aangezien het niet het besste toetsenbord is dat ik gebruik. Er zijn al wel een aantal foto's geplaatst op facebook. Kan je het niet vinden, mailen mag altijd. Maar daar gaan we dan...

Treinen
Na het afscheid zijn we door vrienden van Marriele afgezet op Bunburry station waar we de trein konden nemen richting Perth. We werden heel aardig bediend door een super aardige australier met een iets te homo-achtige manier van doen.

Perth
Nadat we onze zware tasen in het hostel hadden gebracht. Was het eerst tijd voor wat eten. De laatste twee maanden hadden we allebei aardig gezond gegeten maar nu was het toch echt tijd voor de McDonaldsen daarna besloten we wwe nog even naar de bioscoop te gaan. Het werd de film "Wolverine" in een oud maar erg mooi theater. De volgende dag was het vroeg opstaan.

Rotto: Tropisch Texel
We gingen naar Rottnest Island vandaag. Door de lokale bevolking ook wel "Rotto" genoemd. Dit is een eiland wat ten westen van Perth ligt. Het was aardig duur om de overtocht te maken, 57 dollar (ongeveer 30 euro) maar het zou zeker de moeite waard zijn. We waren ruim op tijd dus konden we een goed plekje vinden op de boot. Buiten op het dek in de ochtendzon. Nadat alle mensen aan boord waren en alle spullen zoals fietsen en surfboards ingeladen waren, konden we vertrekken. Na een halfuurtje kwamen we aan. En dus was het sprinten naar de fietsverhuur. Er stond dan ook een file voor het fietsverhuurbedrijf. De fiets was haast het enige vervoermiddel op Rottnest Island, maar ook het meest ideale. Rottnest was namelijk maar 8 km breed en 11 km lang. En ja, je kon het hele eiland rondfietsen in 1 dag. Ideaal dus. Al snel kwamen we erachter dat we ons in tropisch texel waande. Overal waren fietsers. Niet iedereen was er even goed in, maar toch...

Nadat we bij aankomst even een broodje hadden wat we 's-middags als lunch konden opeten (de rest van het eiland bestond aleen uit natuur en fietspaden) gingen we onderweg. We hadden besloten om voor de hele ronde om het eiland te gaan. Jammer genoeg waren er geen fietsen met versnellingen, dat merkte we wel. Het was aardig heuvelachtig maar ach... Rottnest was prachtig.

Hele mooie baaien en bij het uiterste punt van het eiland zijn we gaan lunchen op West End en ik moet zeggen, je maakt niet vaak zulke mooie lunch plekken mee. Het was adembenemend prachtig. We zijn daar dan ook zeker een halfuurtje blijven hangen.
Daarna terugfietsen. We waren al aardig moe aan het worden van de hitte en van alle heuveeels die we op moesten fietsen. Bij Salmon Bay zzijn we nog even wezen snorkelen waar vooral erg grote vissen voorkwamen en afentoe de zwart/geel gestreepte tropische vissen. Helaas stond er een erg grote stroming dus lang ben ik er niet ingeweest maar het was een lekkere afkoeling. Snel terug fietsen en de laatste heuvels trotseren en dan wass het tijd om de fietsen weer in te leveren en weer op de boot te stappen. Toen we bijna bij Perth waren zagen we opeens een speedboot met achterop een gek die op een band zat en ze gingen net zo snel als ons. Ik heb een mooi filmpje hiervan gemaakt, maar helaas kan ik die momenteel nog niet laten zien.
Iedereen was verbaasd dat hij het zo lang vol hield op de band zonder eraf te vallen.
'S-avonds zijn we nog even wat gaan drinken en dan naar bed want de roadtrip zou morgen beginnen en we hadden een lange zit voor de boeg.