dinsdag 3 november 2009

Perth 5 juni

's-Morgens rustig aangedaan. Een aantal dingen opgeruimd en om 10.00 uur uitgecheckt en de laatste souvenirs gekocht.

Afscheid van Broome en Australia, mate!
Rond een uur of of 2, de campervan op de parkeerplaats van Cable Beach geparkeerd en alle laatste dingen ingepakt en alles nagekeken of het er weer een beetje schoon uit ziet. Nog even van Cable Beach genoten maar rond 15.30 uur moest ik toch echt de campervan weg gaan brengen. Het was nog wel even zoeken, maar gevonden! Campervan afgeleverd en met de taxi naar het vliegveld van Broome. Me laatste paar uurtjes in Australie zijn geteld. Inchecken op Broome Airport dan maar....klein vliegveld met de liefste boarding area die ik ooit heb gezien. Een binnenplaats met fontein in het midden, een klein cafetje en dat was het eigenlijk wel. Het had meer de indruk van een grote binnentuin. Een gedeelte van het dak was zelfs open waardoor je mooi naar de sterren kon kijken. Ondanks dat vertrekt het vliegtuit 1,5 uur later. Hopen dat ik me aansluiting in Perth niet zou gaan missen....

Drama, drama
Rond 22.45 uur kom ik aan op Perth domestic airport dat betekent dat ik nog naar international airport moet rijden. Dan maar snel een taxi pakken richting het vliegveld. Stressend zit ik in de taxi, want veel tijd is er niet over. Om 12.00 uur middernacht vertrekt mijn vliegtuig en ik moet echt een uur van tevoren inchecken. Zodra we aankomen, betaal ik de chauffeur en pak snel me backpack en surfboard. Daar aangekomen: Niemand! Ik vloek van binnen. Ik probeer iemand anders te pakken te krijgen, maar tevergeefs. Ik krijg niemand
te pakken. Ik probeer langs de bewaking te komen, ik stamel nog:"Ik mis mijn vliegtuig!!", maar tevergeefs. Dan zie ik het even niet zitten en de tranen komen te voorschijn, maar dit is snel over.

Plan van aanpak
Ik moet een plan verzinnen. In perth overnachten is geen optie. Het is midden in de nacht, vervoer kan ik wel krijgen maar geen
enkel hostel is rond deze tijd open en behalve dat, kost me dat gewoon weer een vermogen. Ik besluit op het vliegveld te blijven. Even thuis bellen (thuis is het inmiddels 8 uur 's-avonds, lokale tijd 2 uur 's-nachts), dat helpt altijd tegen de chaos. Zij kijken ook even wanneer de eerst beschikbare vlucht beschikbaar is. Air Asia is een optie. Zij hebben een vlucht naar Kuala Lumpur. Ik moet dan wel weer een ticket halen in kuala lumpur voor bangkok. Ik moet alleen het callcenter in de UK bellen. Via internet boeken kan niet meer, een paar uur voor de vlucht. Uiteindelijk wordt verteld dat ik een ticket kan boeken via de balie die om 5 uur opengaat (uiteindelijk de hele nacht wakker gebleven). De vlucht vertrekt om 07.00 uur. Dat betekent dat ik later aankom in bangkok, waar ik een paar dagen zou verblijven met Martine. Gelukkig...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten