maandag 2 november 2009

Broome 5 juni




Ja, om 05.30 uur klonk de wekker toch echt! Met moeite ga ik eruit. Ik neem afscheid van Marrielle en tijd voor ontbijt. Lekker op het strand was een mooi begin van de dag. Daarna even internetten en rond de middag besloot ik naar het "Malcolm Douglas Crocodile park" te gaan.





Malcolm Douglas Crocodile Park
Door een man die ook in Australie bekend sto
nd om zijn tv-series en films. Ik had er echter nog nooit van gehoord. Ik kwam aan en het zag er verlaten uit, maar toch wou ik het een kans geven. Rond 14.00 uur ging ik naar binnen want om 15.00 uur was het voedertijd. Ik liep daar rond en het stelde niet veel voor, wel heel veel kooien. Misschien wel rond de 40 a 50 kooien/verblijven met zowel krokodillen, kaaimannen als alligators. Ook hadden ze Nightmare Alley (Nachtmerrie laan). Dit was waar alle meer aggresieve krokodillen zaten. Veel van de krokodillen kwamen uit het wild. Gevangen omdat ze een gevaar voor de mensen in de omgeving waren. Ook werden in dit krokodillen park een aantal kangaroe's en wallaby's gehouden. Dit waren allemaal wezen en zouden het niet in het wild overleven. Er stond maar een hek van 1,5 meter hoog, dus ik was erg verbaasd dat de kangaroe's hier niet overheen zouden springen. Dit kwam eigenlijk omdat het wezen waren en niet de behoefte hadden om hier overheen te springen.

Om 15.oo uur begon de tour. Ik was verbaasd over het groot aantal mensen dat bij de tour aanwezig was, want toen ik het park betrad was ik zowat de enige die er rondliep.
Er werden wat dingen verteld over de verschillende alligators en kaaimannen, waarbij hij ook even gezellig bij de alligators ging zitten. Daarna door naar de kleine krokodillen en langszaam naar de wat grotere krokodillen, waarvan een enkeling wel 5 a 6 meter lang. Precies wisten ze het niet. Ja, opmeten gaat wat moeilijker bij de wat agressieve krokodillen. Ook werd Nightmare Alley aangedaan, waar speciaal vanuit een feedingbay het vis/vlees werd gegeven.
De tour was zeker de moeite waard. Zeker als je zoiets nog nooit heeft meege
maakt. Dan realiseer je je toch weer dat het dieren zijn, waar je grote respect voor moet hebben en vooral niet te dichtbij komen is misschien wel een goed advies.

Laatste avond in Australie
Na de tour, het was inmiddels een uur of 5, liep ik naar het strand van Cable Beach. Zou ik me laatste avond in Australie nog een mooie zonsondergang krijgen? Ja, hoor het was haast onbewolkt. Een paar kleine wolkjes maar dat gaf een mooi effect op de zonsondergang. Ik liep een stuk over het strand en genoot van me laatste zonsondergang. Een mooie afsluiter dacht ik zo. Na de zonsondergang ben ik nog even naar het internetcafe geweest en daarna me laatste stukje vlees op de barbie. Mjammie....op naar de laatste dag in Australie......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten