vrijdag 20 maart 2009

Strand

Ik ben nog steeds in Margaret River en hardwerkend dus veel avonturen maak ik niet mee maar af en toe kan ik het niet laten om nederlandse radio te luisteren en dan hoor je af en toe wel eens wat zoals de top 20 britse vakantieklachten, waaronder:

"Bijna elk restaurant dat ik tijdens mijn reis naar Goa (India) tegenkwam had, tot mijn walging, curry op het menu. Ik hou helemaal niet van scherp eten."

Paden op, lanen af
En nu over tot de orde van de dag. Na de "greatest shave 2009" avond was ik de volgende morgen alweer vroeg wakker. Rond 08.00 uur kon ik toch echt niet meer slapen. Ik besloot maar ontbijt te maken. Het was erg rustig in het hostel, veel mensen lagen nog te slapen. Ik nam een bordje cornflakes en besefte dat er vandaag wederom weinig te doen was. Ik besloot om naar het strand te lopen. Rond 11.00 uur vertrok ik en om 13.00 uur kwam ik aan bij het stand.
Ik liep het strand op en was de enige op het hele strand. Rechts van me zag ik een gigantische klif en de hoge golven van soms wel 5 meter sloegen tegen de klif aan. Ik ben de oceaan ingedoken maar ging niet te ver want de golven waren erg hoog en een paar meter verder lagen overal rotsen op de bodem. Niet echt fijn voor me voeten dus.
Rond 15.00 uur besloot ik weer richting Margaret River te lopen. Ik was rond 17.00 uur terug. Moe maar voldaan.

Het leek wel baywatch
Het was zondag en iedereen had vrij en verveelde zich uiteraard tot marc met het geniale idee kwam om met z'n allen naar het strand te gaan. Uiteindelijk besloten we met een taxi te gaan want we waren met 10 man en een taxi delen was niet zo heel erg duur. Op naar rivermouth beach. Het was perfect weer. 25 graden niet te warm en niet te koud. We doken de oceaan in. Althans we deden een poging tot...want wederom was de stroming erg sterk.
We hadden een bodyboard meegenomen van het hostel welke ik wel even uit wou proberen. Makkelijker gezegd dan gedaan. Ik ging dan ook een paar keer onder water. Toen ik echter richting de kant ging zwemmen, stond er een lifeguard klaar. Ik was iets te dicht bij de rotsen gekomen dus ik werd gewaarschuwd. Je hebt het niet door maar de stroming kan je zo 10 of 20 meter de andere kant opsturen. Uitkijken dus!
Rond 18.30 uur zijn we weer richting het hostel gereden met de taxi.

IGA
Maandag kon ik weer werken. Wederom maar 3 uur gewerkt, beter iets dan niets.
Dinsdag was het echter St. Patricksday (nationale feestdag) dus geen werk en ook woensdag geen werk door het slechte weer. Ik besloot maar weer eens op banenjacht te gaan. In de krant van woensdag stonden een aantal vacatures en ik besloot maar weer eens langs de 2 supermarkten in Margaret River langs te gaan. Een australisch meisje van het hostel had een baan gekregen, dus misschien waren ze wel op zoek naar andere mensen. Bij "IGA" had ik een sollicitatie formulier ingevuld (voor de 2e keer) en tot me verbazing werd ik 15 minuten later teruggebeld. Of ik interresse had in een functie als cashiere. "Hell yeah"! Het ging om een functie voor 15 a 20 uur maar ach het verdiende in ieder geval beter dan grape picking en misschien was er mogelijkheid om meer uren te werken. De volgende dag zou een sollicitatiegesprek plaats vinden. Het enige wat het sollicitatiegesprek inhield was het invullen van een formulier. Maandag kon ik beginnen!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten