donderdag 27 augustus 2009

Monkey Mia 21 mei

De derde alweer wat bestond uit vissen en dolfijnen. De dag begon alweer vroeg maar de ochtend was snel voorbij.

We besloten even bij de "Monkey Bar" langs te gaan. Lekker eten en redelijk goedkoop naar Australische maatstaven. 12 dollar (6 euro) voor een seafood basket met patatjes en het was heerlijk! Krab, garnalen, calamarie en snapper. Alles zat erbij. We genoten van onze heerlijke lunch en keken uit over een strakblauwe lucht en blauwe zee. Het was ultiem genieten.
Daarna nog even op zoek naar koraal maar helaas het enige wat ik vond was zeegras en jammer genoeg geen zeekoe want die lusten wel een stukje zeegras. Na 2 uurtjes werd het opeens koud. Wolken werden gevormd en afentoe hadden we zelfs kippevel. Dit waren we niet meer gewend.

Ontdekkingstocht
Dan maar terug naar de camper. Ik besloot me hikingschoenen aan te trekken. Net buiten Monkey Mia zou een mooie wandelroute liggen. Het
was ideaal weer. Door de bewolking niet te warm. Het was erg mooi met in het begin nog een pad maar dit ging al snel over in een zandweg. Ook kwam ik een grot tegen die vroeger door aboriginals werd gebruikt, helaas me batterijen van me fotocamera waren op. Dammit, maar ondanks dat was het erg mooi. Ik liep in het diep rode zand wat zo kenmerkend is voor Australie en kwam daar een klein plasje/meertje tegen met misschien wel 10 verschillende aparte vogels. Waaronder de zebravinken, die wij in kooitjes doen, maar hier in de vrije natuur leven. Langzaam ging het rode zand over naar wit zand en kwam ik bij de zee uit waar nog meer verschillende vogels zaten op een klein eilandje, waaronder een paar pelikanen en dat was dan ook het einde van me wandeltocht.

Precies op tijd voor de zonsondergang. Vooral met de wolken gaf dit een heel mooi effect.
Dat was de laatste avond alweer van Monkey Mia. 'S-avonds ontmoeten nog een nederlands stel dat in Singapore woont maar even voor een paar weken naar Australie gaan. Ja, dan kan ook!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten