zondag 28 juni 2009

Coronation Beach 14 mei


13 mei was het alweer. De 2e dag in Geraldton. Ik had me wekker gezet om 07.15 uur, maar was te moe om eruit te gaan. Om 08.15 uur ga ik er maar uit. Eens kijken hoe de golven waren want ik had me wekker gezet zodat ik kon gaan surfen. Ik had de goede beslissing genomen. Het waren echte mini golfjes. Geen beweging hier te vinden.

Cornflakes aan de Oceaan
Ontbijten maar ontbijten is niet zoals ontbijten in nederland. We zaten buiten en besloten onze bakjes met cornflakes op de duin op te eten, waar je een fantastich mooi uitzicht over de oceaan had. 10 meter van onze camper vandaan. Genieten zo vroeg in de morgen.
Daarna de laatste dingen inpakken en de stad in. Geraldton was niet zo heel groot maar had wel een aantal leuke toerischte plekken. Eerst het WA Museum (WA=Western Australian). Dit ging net als in Fremantle over de visserij. Ook hier was een gedeelte van het museum gewijd aan de Batavia, aangezien we ons nu bevonden aan de "Batavia Coast". Het was mooi maar veelal hetzelfde als in Fremantle alleen was het in Fremantle wat uitgebreider.

Grijs op reis
Daarna op naar het H.M.A.S. Sydney Memorial. Deze gedenkplaats is ten ere van de bemanning (600 man) van de boot de "H.M.A.S. Sydney". Zij vochtten tegen de duitsers. De gedenkplaats ligt op een heuvel die uitkijkt over Geraldton en de oceaan. Het was een erg mooie plek.
Daarna op naar de bakker voor een typisch aussie broodje. Een saladebroodje met heel veel advocado. Heerlijk! Daarna zijn we weer vertrokken. Ditmaal richting Coronation Beach. Goedkoop slapen (3 dollar per nacht) en aan het strand. Wat wil je nog meer?
Het was een populaire plek want bijna alle plekken waren bezet. De zon ging bijna onder maar een mooi uitzichtpunt op de heuvel met uitkijktoren maakte een perfecte plek om foto's te maken. We waren niet de enige, de reisorganisatie "grijs op reis" had zich ook gemeld en 's-avonds weer lekker barbecuen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten