vrijdag 19 juni 2009

Lake Indoon 10 mei

Nadat we aangestaard werden bij ons ontbijt door de camperbewoners in Toodyay vertrokken we richting New Norcia

New Norcia
New Norcia, een klein dorpje. Heel klein want ze hadden maar 50 inwoners. Het dorpje bestond uit een aantal spaanse gebouwen die gebouwd waren voor de aboriginal kinderen. Opgezet door een monnik en later omgezet tot klooster. Hoe dit voor de aboriginal kinderen is geweest, wordt even vergeten. Na de nodige kiekjes te hebben gemaakt kwam er langs de weg een paar oversized roadtrains langs. Apparaten/machines van wel 2 rijbanen breed. Waar in Nederland een hele weg voor wordt afgezet, rijden er hier alleen 2 auto's voor en 2 achter.
Lancelin
Na New Norcia zijn we richting Lancelin gereden met een tussenstop in Hangover Bay waar we genoten van een heerlijke meat pie aan het strand en een superblauwe zee.
Rond een uur of 3 waren we aangekomen waar we gingen sandboarden. Dit had ik al een keertje gedaan maar omdat dit erg leuk vond, vond ik het niet erg om dit nog een keertje te doen.
Dit keer waren de heuvels toch wat steiler. Ik moest dan toch wel even slikken, voordat ik naar beneden ging op het board. Gelukkig land zand heel erg zacht.
Na een paar stuntelpogingen terug naar de camping, die idealisch aan het strand lag.
Onderweg naar onze campingplaats kwamen we de ijscoman tegen met heerlijke ouderwets ijs in een hoorntje met nootjes en chocola. Mjammie...
IJsje meegenomen naar het strand en genoten van het uitzicht en natuurlijk het erg lekkere softijsje. Rond een uur of zes zijn we bewapend met fotocamera's weer richting het strand gegaan voor de zonsondergang. Adembenemend mooi. Aan de rechterkant zag je een rode/roze zon die onderging en aan de linkerkant de volle maan die zo helder was. 'S-avonds zijn we nog even met onze buren, de ieren, naar de plaatselijke pub gegaan. Het was gezellig maar erg rustig.