zondag 21 juni 2009

Perenjori 11 mei

Ik werd rond 8 uur wakker, toch wel een beetje vol spanning. Ik kon verder slapen maar ik kon ook gewoon gaan surfen! Het strand lag immers naast de deur, de zon scheen en ook me surfboard was binnen handbereid. Ik had het allemaal mee.

Kopje onder in Lancelin
Even snel omkleden en kijken of de golven geschikt waren. Niet te groot, maar ook niet te klein.
Mooi, me roze wetsuit aantrekken want het water was toch wel erg koud. Ik paddle door de golven heen. Uiteraard ging ik wel een paar keer kopje onder maar ik had het naar me zin en daar gaat het om. Na een uurtje ga ik er toch uit. De golven worden iets te heftig en ook me maag begint te knorren. Behalve dat ene appeltje namelijk nog geen ontbijt gehad. Inmiddels is ook Marrielle wakker geworden en gaan we even ontbijten.

Een meer dat geen meer meer was
Na het ontbijt gaan we weer de weg op. Ditmaal naar Cervantes waar de "Pinnacle dessert" ligt. Ook hier was ik al geweest. Marrielle nog niet, maar het lag op onze route dus een korte tussenstop bij de Pinnacles. Het was nu een stuk drukker. We waren dan ook snel klaar. Op naar Jurien Bay, waar we een mooie lunchplek hadden uitgezocht. Onze eindbestemming was vandaag "Lake Indoon" waar we voor 5 dollar (2,50 euro) konden overnachten. We kwamen daar aan en liep naar het meer. Wat?!? Ik was met stomheid geslagen! Wat 2 maanden geleden nog een meer was (ik was hier eerder geweest), was nu helemaal opgedroogd en ik heb de foto's om het te bewijzen. Ik kon het niet geloven. Dat een heel meer gewoon in 2 maanden kan opdrogen. Verbazingwekkend! Nadat ik het bewijsmateriaal had verzameld, genoten we van de zonsondergang. Je ziet ze niet zo vaak zo mooi. Ik heb er eigenlijk geen woorden voor. We waren eigenlijk in "the middle of nowhere" en dan kom je zoiets tegen. De kleuren gingen van blauw naar roze naar rood. Volgens mij heb ik alleen van de zonsondergang al 50 foto's gemaakt. Daarna eten want het plan was om er weer vroeg uit te gaan. De ranger waaraan we het geld van de camping moesten betalen, was namelijk nog steeds niet langsgekomen en als we er misschien vroeg uit gaan, missen we hem en hebben we een gratis nacht. Dus vroeg het bedje in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten