zondag 14 juni 2009

Toodyay 08 mei

Een erg koude nacht was het. Weinig geslapen maar toch pas om 08.00 uur opgestaan. Het was veel te koud buiten me slaapzak. Rond 09.00 uur zijn we gaan ontbijten en dan spullen inpakken.

Wickepin
We hadden weer een lange rit tegemoet naar Waverock. Eerst even langs het plaatsje Wickepin. Hier lag volgen de Lonely Planet, de Albert Facey Homestead. Een man die leefde tijdens de depressie (in de jaren 30). Deze man had ook een boek geschreven genaamd "A fortunate life" over de depressie waar veel australiers last van hadden. We werden begroet door een oud vrouwtje waar we 2,50 aan betaalde. We liepen een oud huisje binnen met vooral hele oude spulletjes en het huisje was erg klein dus we stonden dan ook snel weer buiten. Een paar bankjes en een barbecue opgezocht om onze lunch op te eten. Ja, elke picknick plek hier in Australie heeft altijd een publieke barbecue erbij. Ideaal! Deze kun je gewoon gratis gebruiken.

Onder arrest en Waverock
Na onze lunch (worstjes met brood) zijn we doorgereden naar Kongindin, onze tankstop. Vandaar zijn we weer richting Waverock gereden. Net uit het plaatstje keek ik in me spiegel. Loeiende sirene's van een politie auto. Snel aan de kant zodat ze voorbij me konden, maar wat bleek? Het bleek voor ons te zijn. Ik schrikte me dood. We reden niet te hard, dus dat kon het ook niet zijn. Wat bleek: Ik had me richtingaanwijzer niet aangedaan, maar ja het was doodstil hier. Zelfs geen muis op de weg, wij waren de enige. Ze vroegen naar me rijbewijs maar die zat uiteraard diep onderin me tas. Nou, na een blaastest mochten we dan toch echt gaan. Beetje apart!
Nu eindelijk op naar Waverock. Rond 16.30 uur komen we aan bij het caravanpark dat praktisch naast Waverock ligt. Waverock is miljoenen jaren geleden ontstaan. Een prachtig en bijzonder fenomeen. Je kon er ook nog omheen lopen en met een trap kon je voor een gedeelte omhoog en dan een stuk omhoog klimmen en een fantastisch uitzicht heb je hier over de hele vallei.


Daarna werd het al snel donker en ondanks dat we haast in de outback zaten, was het niet koud.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten