woensdag 17 juni 2009

Lancelin 09 mei

Voor de zoveelste keer vroeg wakker. Het caravanpark lag naast Waverock dus besloot ik een wandeling te maken.

Hippo Yawn
Ik pakte een appeltje voor de energie. Het was 07.30 uur. Lekker vroeg. Geen toeristen, helemaal niemand. Het enige wat je hoorde waren de vogels die ook vroeg op waren. Er was een "Hippo Yawn" (vertaald: Nijlpaard Gaap) wandelroute. Dat klonk wel interresant. Het was een rotsopening die inderdaad leek op een open mond van een nijlpaard. Het duurde een halfuurtje en op de terugweg verbaasde ik me toch over de aparte planten die hier groeien. Ondertussen kwam ik ook nog een "galagah" tegen. Deze zijn roze met zwart witte vleugels. Als je hier in Australie je dom gedraagt dan noemen ze je ook wel een "galagah". Waarom? Geen idee.


Daarna weer teruggelopen naar de camper. Even kijken of Marriele al wakker was. Ja. We gingen ontbijten en dan inpakken en wegwezen. We hadden een lange rit voor de boeg.
Onderweg was er weinig te zien, behalve ellenlange wegen met gigantische wheatbelt's (graanvelden) en afentoe een roadtrain. Onze eindbestemming was eigenlijk New Norcia maar dat haalden we niet. We besloten te verblijven in Toodyay. Een kleine camping aan de rivier. Een echt volkscamping met schilderijtjes aan de caravan en bloemetjes voor de ramen. De kapitein met baard en pet had zo uit een kuifje stripverhaal kunnen stappen. Hij maakte de camping compleet. Geen backpacker te vinden hier, ach het is ook maar voor 1 avond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten