donderdag 19 februari 2009

surfen en biken

Queen of the waves
Ja, als je iemand bent die van water houdt en het water hier eigenlijk binnen handbereik is, dan is de keuze snel gemaakt. 'S-ochtends was ik weer eens hard bezig geweest met werk zoeken, lijntjes uitzetten, maar het gaat o zo traag hier. Dus besloot ik 's-middags lekker naar het strand te gaan.
Ik dacht eigenlijk dat ik te laat was voor de bus. Op me lijstje stond namelijk dat deze 13.10 uur zou vertrekken maar ik had geluk hij vertrok pas om 13.15 uur. Ik kwam aan bij de bushalte en kon gelijk instappen. Op naar City Beach.
Na een halfuurtje was ik er dan. Het bleek een stuk rustiger dan op zondag. Op het hele strand waren er misschien wel 30 a 40 man. Eerst even langs de shop, die zich links van het strand bevondt, deze had namelijk bodyboards te huur. Dit leek me wel wat. Het was geen surfboard maar het was een begin. Nadat ik deze opgehaald had en me omgekleed had, liep ik richting het water. Ik zag gelijk al dat er jammer genoeg niet zo heel veel golven waren. Mmmm...dat was wel wat minder. Ik dook het water in . In het begin was het wel even wennen hoe ik met het bodyboard om moest gaan, maar al snel had ik de slag te pakken. De bedoeling was: zodra er een grote golf komt, zo snel mogelijk op het bodyboard duiken en zwemmen maar.
Op een gegeven moment lukte dat aardig. Ik peddelde en ging als het ware met de golf mee. Dit was wel erg cool. Je kon soms 10 meter op de golf mee surfen en dat ging aardig hard. Binnen een paar seconden had je wel 10 meter afgelegd. Het was ook erg verslavend. Het was dan ook op een gegeven moment:"Nog 1 golf en dan ga ik eruit, nee nog een golf en nog een golf". Uiteindelijk ben ik van de 4 uur die ik op het strand had, 3,5 uur in het water geweest.
Het was dus een actieve stranddag, maar wel erg leuk.

Fietsend door de buitenwijken
Weer een dag verder en weer een halve dag zoekend naar werk. 'S-middags besloot ik een fiets te huren. Het is wel wat duurder dan in Azie maar ja je ziet toch meer en kan ook eens in de buitenwijken van Perth gaan kijken. Eerst naar de esplanade. Daar heb ik een me heerlijke broodje met ham en kaas gegeten en werd gelijk gecomplimenteerd met me mooie fiets. Ja, hij is mooi, maar of die goed fietst moet ik nog even testen. Daarna me fiets gepakt en onderweg gegaan. Je zou het niet verwachten hier, maar ze hebben gewoon fietspaden. Af en toe moet je ze wel delen met voetgangers, maar dat maakt niet uit. Zo druk is het hier ook niet. Mijn eerste plan was om naar Fremantle te rijden (zuidoosten van Perth), daar wat te gaan eten en terug te fietsen, maar dit bleek toch iets te lang te zijn. Ik zou dan rond 50 kilometer uitkomen. Er zijn mensen die dat dagelijks doen, maar ik niet, hoor! Dus besloot ik wel zuidelijk te gaan maar meer naar het westen. Van de fietswinkel had ik een mooie kaart gehad van de omgeving. Ik ben haast niet fout gereden. Dat vondt ik toch wel een prestatie van mezelf. Het eerste gedeelte van me fietstocht was niet echt superboeiend. Oke, aan me rechterhand had ik wel de mooie swanriver maar aan me linkerhand had ik een grote drukke snelweg. Al snel veranderde dat. In mooie rustige stukken met heel veel groen en haast geen verkeer. Leuke buitenwijken met mooie huizen. Ik snapte nu wel waarom veel nederlanders in Australie wilde wonen. Gigantische huizen, groot stuk grond, haast geen verkeer, veel natuur, altijd mooi weer en het leek toch wel een beetje op nederland. Ik kwam langs een aantal hele mooie stukken en het mooie was, het was zo lekker rustig hier. Het werd dan ook snel laat. Uiteindelijk heb ik rond de 35 kilometer gefietst en heb ik er vier uur over gedaan. Ik was dan ook pas om 19.30 uur weer terug. Het laatste stukje ben ik neergestreken in Burswood park. Een gigantisch natuurgebied wat door veel vogels bevolkt werd. Waaronder pelikanen, zwarte zwanen en heel veel andere vogels. Hier kon ik even uitpuffen want het was toch wel erg warm. Rond 20.00 uur kon ik dan eindelijk eten. Ik had dan ook aardige trek gekregen na deze mooie dag.

1 opmerking:

  1. Hoi Jessica, leuke blog heb je! Wij hebben Australie nog tegoed als laatste etappe van onze reis. Voor jou Nieuw Zeeland een volgende keer misschien?

    Hartelijke groeten,
    Regine

    BeantwoordenVerwijderen