maandag 23 februari 2009

Pinnacles 4WD avontuur

Afgelopen weekend kon ik weinig doen aan de banenjacht. Dus besloot ik wat leuks te gaan doen.
Normaal gesproken ben ik niet zo van georganiseerde tours maar wil je wat zien en heb je maar kort tijd, dan is een georganiseerde tour toch de beste optie. Dus ben ik even rondgaan kijken.
Overal worden tours aangeboden en zijn brochures te vinden. Veel tours worden aangeboden en dan zit je echt 8 uur in de bus met 20 tot 30 man. Daar had ik dus geen zin in. Ik wilde iets actiefs. Ik had een lokale organisatie gevonden, genaamd "Aussie Wanderer". Deze bood een 2 daagse Pinnacle Dessert 4WD tour aan. Dat leek me wel wat.

Pinnacles
Om 07.15 uur had ik uitgecheckt want rond 7.20 uur zou ik opgehaald worden. Niet dus! Het was 07.45 en nog steeds niks. Na een telefoontje naar de maatschappij bleek dat er twee meiden waren die wat verlaat waren. Uiteindelijk was de auto er dus pas om 08.15 uur. We waren met vier meiden en 1 tourguide/chauffeur.
Er was nog een anders meisje wat ik kende van het vorige hostel en de andere twee meiden waren duits en zaten voor 3 maanden hier omdat ze een exchange project hadden. Ze studeerde journalisme en konden dat voor 3 maanden in Australie doen.
We vertrokken met een 4WD richting de pinnacle dessert. Na een uur a 2 uur arriveerde we er dan. Rob, onze tourguide vertelde ons dat hier gewoon 150.000 stenen stonden. Die stonden er al eeuwen. Dit was namelijk vroeger een zee geweest en dit was allemaal koraal maar op een gegeven moment is dit allemaal opgedroogd en is dit het enige wat over is gebleven. In sommige zag je gewoon nog de fossielen zitten. Het was hier echt superwarm, ja wat wil je als je in de woestijn bent op het heetste moment van de dag. Na een kwartiertje hadden we het toch wel gezien dus gingen we snel verder.

Licht in de duisternis
We zijn weer een stukje gaan rijden om te gaan lunchen. Onderweg kwamen we nog een paar gestrandde toeristen tegen. Rob zuchtte dan ook diep "Toeristen!!". Ze hadden namelijk een busje gehuurd en zagen opeens hun eerste kangaroo. Ze besloten het busje langs de weg te parkeren. Ja, hier gaat dat niet zo makkelijk. Het busje was namelijk vast komen te zitten in het zand langs de weg. Dus uiteindelijk heeft onze grot 4WD het busje weer op de weg getrokken.
Als bedankje kreeg Rob nog wel 2 biertjes mee. Daarna was het tijd voor de lunch. Hij had een mooi plekje uitgezocht bij het water. Wat het mooie aan Australie is dat ze overal barbecue's hebben die je voor een dollar kan gebruiken. Wij kregen dan ook broodjes met salade en worstjes als lunch. Lekker hoor!
Daarna op naar de volgende plek. Lake Indoon. We arriveerde daar eind van de middag, eerst even de tent opzetten en dan op naar de grotten. Het was 17.00 uur maar het was nog steeds harstikke warm. We waren blij dat we met een 4WD waren gekomen want de weg naar de grotten lag vol met stenen en afentoe sprong er een kangaroo voor ons uit. We werden dan ook aardig heen en weer geschud. We liepen richting de grotten en werden gelijk gewaarschuwd voor de bijennesten die hier zouden zijn. We moesten nog wel een stukje lopen. Het was maar een klein stukje maar het was echt veel te heet. Het was dan ook een verademing toen we bij de grotten aankwamen. Lekker cool! De koele lucht kwam je hier tegemoet.
"Dammit" zei Rob. Hij was de zaklantaarns vergeten. Maar gelukkig was ik voorbereid en had me hoofdlampje bij me. Beter iets dan niets. Vooral in het pikkedonker scheelt het een hele hoop.
Op een gegeven moment moesten we ook klimmen en met weinig licht gaat dat aardig moeilijk maar het ging allemaal goed. Het was zowiezo wel een ervaring om met 1 klein mini lampje een pikdonkere grot te verkennen. Uiteraard kon ik het niet laten om te vallen. Dat is mij een beetje een gewoonte geworden, maar een schaafwond aan me arm was het enige wat ik er aan over hield. Daarna zijn we terug gegaan en lekker een halfuurtje in het zand gezeten in de grot, gewoon genietend van de koelte. Daarna was het tijd om weer terug te gaan over de hobbelige weg en tijd voor wat eten. De barbecue werd weer aangestoken en het heerlijke vlees werd genuttigd. Voor de vegetariers onder ons, was er een salade en verschillende groenten en zelfs een tofu burger.Daarna hebben we met z'n allen gezellig rond het vuur gezeten met bier en wijn en genoten van de sterren boven ons.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten