dinsdag 24 februari 2009

Pinnacles 4WD avontuur vervolg....

De volgende werd ik niet helemaal lekker wakker. Ik was niet meer gewend aan de harde matrassen zoals in china en nepal. We hadden wel vloermatjes gekregen maar toch had ik het gevoel alsof ik eigenlijk op de grond lag. Nadat iedereen wakker was geworden en de tenten had opgeruimd. Liepen we richting het picknick gedeelte waar we gingen ontbijten en waar ook de toiletten waren en een gigantsche waterton van ongeveer 5 meter stond. Ik en het canadese meisje gingen daar even onze tanden poetsen. Er zaten echter honderden bijen.


Waarom is nog steeds een raadsel. Misschien hadden ze gewoon dorst, maar er zaten er zoveel. Ik had er nog nooit zoveel in me leven gezien, behalve dan bij een bijenkorf. We gingen gewoon onze tandenpoetsen want allebei hadden we zoiets, als jij aardig doet zijn de bijen ook aardig. Afentoe zat er wel 1 op je been of arm maar dat was oke. De twee andere duitse meiden durfde het toch niet aan, dus zijn maar ergens anders gaan tandenpoetsen.
Als ontbijt hadden cornflakes of meusli met lauwe melk maar ach we zaten bij een mooi meer en we genoten van het uitzicht en de tropische vogels die om ons heen te vinden waren. Daarna zijn we langzaam de laatste dingen gaan inpakken en we gingen weer onderweg.
Surfen op zand
Na ongeveer twee uur weer richting het zuiden te rijden kwamen we aan bij enorme zandduinen. Het was verbazingwekkend want het lag gewoon praktisch naast de oceaan. Wat een contrast.
Eerst was het tijd voor wat extreem 4WD. Nadat Rob de trailer van de auto had afgehaald, werden we vooral gewaarschuwd dat iedereen zijn gordel vast had. Daar gingen we dan. Langzaam de zandheuvels op, het begon langzaam maar het leek al snel op een rollercoaster. Wow! Op sommige punten stonden we echt verticaal zowel met de neus naar beneden als met de neus helemaal omhoog. Ik had wel wat meegemaakt met auto's maar dit leek de Paris-Dakar rally wel. Na een kwartiertje stopte we bovenop een heuvel zodat we mooie foto's konden maken van de gigantsiche zandheuvels maar het was wel uitkijken voor je camera want het zand waaide echt overal. In je kleren, je mond en uiteraard de camera. Daarna was het tijd voor sandboarding. We waren allemaal wel een beetje zenuwachtig.
We hadden echte boards gehuurd, deze werden eerst ingesmeerd met wax. We liepen de heuvel op, dit was al een opgave op zich want het zand was zo fijn dat je aardig ver weg zakte met je schoenen. Eindelijk waren we boven. Rob zei dat je er op moest gaan zitten. Er was ook een plankje opgemonteerd zodat je daar je voeten op kon neerzetten en dan naar beneden. Het was eerst even wennen maar daarna ging het echt supersnel. Het leek een beetje op sleetje rijden in de sneeuw. We wilde ook allemaal een mooie foto en zittend poseren is niet zo boeiend, dachten we. Dus besloten we het staand te proberen. Dat ging ook nog wel aardig goed. We vielen allemaal wel een paar keer maar ach het zand viel zacht en we zaten toch al helemaal onder het zand.
Na het speelkwartier zijn we weer de jeep ingedoken om wat te gaan lunchen. Officieel stond er op het schema dat Rob wat zou maken maar daar had ie niet zo veel zin in, dus zijn we lekker bij het plaatselijke cafe wat lekkers gaan halen. Het smaakte ons allemaal erg goed.
Daarna op naar het Yanchep national park. Na twee uurtjes rijden waren we er dan. We liepen naar binnen en boven ons allemaal koala's. Weinig activiteit uiteraard, want ze slapen ongeveer 22 uur per dag, maar wel me eerste koala. Daarna snel doorlopen want we kregen wat onderwijs over de aboriginal cultuur. De verschillende gereedschappen werden getoond, hoe ze vuur maakte en sommige tekens werden uitgelegd en uiteraard werd ook nog een demonstratie van de digeridoo getoond. De tijd ging veel te snel, het was alweer 17.00 uur. Tijd om de jeep weer op te zoeken en richting Perth te gaan. Een uurtje later waren we weer in Perth en werden we afgedropt bij ons hostel. Het waren een 2 actieve dagen geweest, maar erg leuk maar eerst douchen want het zand zat echt overal!
'S-avonds kwam ik een meisje tegen dat ik al eerder was tegengekomen en we besloten om even gezellig uit te gaan vanavond met wat meiden. Het was me laatste avond in Perth, dus dat vond ik wel een goed idee. De volgende dag zou ik namelijk vertrekken naar margret river een klein dorpje ten zuiden van Perth.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten