zondag 8 februari 2009

Hot Spring

Nog twee dagen in Ranong en dan vliegen naar Bangkok. Eerst was het tijd om de omgeving van Ranong te bekijken.

Hot Spring
Vroeg eruit en na het ontbijt onderweg naar de hotspring. Ik had een map uitgeprint van de omgeving van Ranong want ook dit was nergens te bekennen. Na een halfuur a driekwartier lopen kreeg ik een bord van de hotsprings in zicht. Langs de weg stonden hele aparte bomen alsof de bomen geen bast hadden en kaal waren. Met het zonlicht erbij ga het een heel mooi effect. Ik liep verder naar de hotspring en kwam ondertussen een pad tegen dat naar boven liep. Dat leek me wel interresant. Boven aangekomen was een grote Buddha met overwicht neergezet. Ja, deze Buddha had iets te veel welvaart meegekregen van zijn scheppers. Na de buddha bekeken te hebben ben ik weer naar snel naar beneden gegaan want ik werd een beetje lek geprikt door de muggen. Ik kwam aan bij 1 van de hotsprings. Een gigantische put met daarin heet water van wel 65 graden die erg naar rotte eieren stonk. De put was door de hitte ook enigzins vervormd en er kwam ook heel erg veel stoom af wat een mysterieus effect gaf.
Na dit bewonderd te hebben ben ik even wat gaan drinken. Het was erg warm en ook rond 12 uur 's middags, heetste moment van de dag. Een fanta met heel veel ijs ging er wel in.
Daarna wilde ik nog naar een tempel verderop lopen die magische karpers hadden.
6 km verderop maar het was toch iets te warm, het zou toch wel weer een andere tempel zijn.
Dus weer richting Ranong gegaan, op de terugweg kwam ik ook nog een aantal huizen en winkeltjes tegen die allemaal dezelfde soort vogel in een klein kooitje hadden. Heel apart.
'S-avonds ben ik wezen eten bij Food & Ice waar ze een overheerlijke maaltijd hadden.
Rijst met cashwnoten, zoetzure saus en groenten. Heerlijk!!
Op de kaart hadden ze ook ijs dat er overheerlijk uit zag maar dat heb ik toch maar gelaten aangezien ik net ziek was geweest.

Snel, snel!!!!
Vandaag was het de laatste dag in Ranong en daar was ik wel blij om. Om 16.45 uur zou ik vliegen naar Bangkok en daar had ik zin an. Eerst rustig me backpack inpakken en rond 13.00 uur nog even lunchen. Rond 15.00 uur liep ik dan naar de market waar alle minibusjes stonden.
Even rondvragen waar ik moest zijn. Makkelijker gezegd dan gedaan. Vooral tegen mensen die geen engels kunnen. Het vlieggebaar maken ging dan nog wel. Uiteindelijk kwam ik bij een man uit die zei dat ik hier moest wachten. Oke dat doen we dan maar. Ik wachten en wachten... en nee nog steeds niks. Het was al een kwartier later en nog steeds niks. "Nee, nee hij komt zo" gebaarde hij. Op een geveven moment kwamen er ook 2 andere nederlandse meiden bij staan.
Het werd nu toch wel erg laat. Op een gegeven moment kwam er een minibusje die wilde ons wel brengen maar dan moesten we wel de volle pond betalen. 400 baht (8 euro). Nou ja, laten we dat dan maar doen want als we te laat komen voor ons vliegtuig kost het ons nog meer en we konden het door drieeen delen. Dus dat scheelde.
We stapten in en hij scheurde weg. Op een gegeven moment was hij bijna bij het vliegveld en we merkte als snel dat hij hier nog nooit was geweest. Verwacht niet veel. Het was een kleine parkeerplaats met een klein gebouwtje wat net zo goed een busstation had kunnen zijn. Op een gegeven moment moest hij rechts en dat merkte hij op het laatste moment met als resultaat dat hij letterlijk door de bocht scheurde inclusief piepende banden. We moesten er allemaal wel om lachen. Rond 15.45 uur waren we dan bij het kleine vliegveldje. Ja het was echt superklein. Zo'n klein vliegveld had ik in me leven nog niet gezien. Zelfs nog kleinder dan Lukla (Nepal).
Maar we hadden net genoeg tijd om in te checken. We moesten namelijk 45 minuten voor vertrek inchecken anders mocht je niet meer mee. Wat een geluk weer. Het was 1 scan en klaar.
Veel beveiliging was er dan ook niet, maar ach niet dat ik hier een bom verwachtte ofzo.
En om 16.45 uur zat ik dan op het vliegtuig richting Bangkok.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten